11 روش اثبات شده برای تسلط بر زبان ژاپنی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/22 1314
11 روش اثبات شده برای تسلط بر زبان ژاپنی

کشور ژاپن چیزهای زیادی برای ارائه دارد: غذاهای عالی، فرهنگ جالب، و گشت و گذار فوق العاده. در نتیجه، بسیاری از انگلیسی زبانان می‌خواهند زبان ژاپنی یاد بگیرند. متأسفانه، یادگیری زبان ژاپنی همیشه آسان نیست. نه تنها آوایی و دستور زبان جدید وجود دارد بلکه زبان نوشتاری از هزاران کاراکتر پیچیده تشکیل شده است. بهترین راه یادگیری از طریق تمرین، تکرار این زبان است. اگر این نکاتی که در این مقاله از آموزشگاه زبان ملل بیان نموده‌ایم، را رعایت کنید، به خوبی در مسیر تسلط بر زبان ژاپنی خواهید بود.

1. در کلاس یا دوره آموزش زبان ژاپنی شرکت نمایید.

اگر زبان ژاپنی نمی دانید، بهترین راه برای شروع یک کلاس ساخت یافته است. معلمان منطقه خود را پیدا کنید یا در کلاس‌های ژاپنی در یک کالج یا دانشگاه محلی ثبت نام کنید.اگر شرکت در کلاس یک گزینه مطلوب نیست، می‌توانید یک برنامه یادگیری زبان بخرید. سنگ روزتا محبوب ترین گزینه است. Pimsleur، یک برنامه زبان صوتی، برای یادگیری اصول اولیه عالی است.

2. به پادکست‌های زبان ژاپنی گوش دهید.

پادکست‌های ژاپنی زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند. آنها از سطح مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شوند. برای بهترین نتایج، گوش دادن به پادکست‌ها را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید (در حین رفت و آمد یا در حین انجام کارهای روزمره به اصوات ژاپنی گوش دهید).

3. تلویزیون ژاپنی را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید.

انیمه (یا فیلم‌های ژاپنی) را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید. هر کلمه‌ای را که نمی‌دانید بنویسید و آن‌ها را در یک برنامه ترجمه مانند Google Translate وارد کنید تا معنی کلمات جدید را یاد بگیرید.

4. هیراگانا و کاتاکانا را یاد بگیرید.

هیراگانا و کاتاکانا دو الفبای اصلی 30 حرفی ژاپنی هستند. آنها دو روش برای نوشتن صداهای یکسان ارائه می‌دهند (صدای ah در هیراگانا あ و در کاتاکانا ア است). هیراگانا الفبای عمومی است و کاتاکانا برای کلمات مشتق شده خارجی استفاده می‌شود. قبل از اینکه کاراکترهای کانجی را یاد بگیرید، این دو الفبا را یاد بگیرید.

مطالعه بیشتر: متن ژاپنی با معنی

5. کتاب‌های مانگا یا کودکان را بخوانید.

کتاب‌های کودکان و مانگا، کمیک‌های ژاپنی، معمولاً شامل Furigana هستند که شخصیت‌های کوچک هیراگانا یا کاتاکانا در کنار هر شخصیت کانجی هستند. داستان با Furigana می‌تواند به شما کمک کند کانجی رایج را یاد بگیرید.

6. یک کتاب کار دریافت کنید.

کتاب‌های کار کانجی می‌توانند به شما کمک کنند تا نوشتن شخصیت‌های کانجی و درک معنای آنها را یاد بگیرید. یک کتاب کار تهیه کنید و زمان کوتاهی را به تمرین هر روز اختصاص دهید، حتی اگر تنها 20 دقیقه باشد.

7. از Flashcards استفاده کنید.

از فلش کارت‌ها برای کمک به حفظ کانجی استفاده کنید. می‌توانید خودتان بسازید، یا از یک وب سایت برای کمک استفاده کنید. Wanikani یک سایت فلش کارت عالی برای حفظ کانجی است.

8. آهنگ‌های کارائوکه ژاپنی را بخوانید.

چند آهنگ ژاپنی را یاد بگیرید و بر تلفظ و معنی تمرکز کنید. چندین بار گوش دادن به آهنگ‌ها به شما کمک می‌کند. سپس راهی یک کارائوکه به سبک ژاپنی شوید و زیرنویس‌ها را در حین آواز تماشا کنید. مکان‌های کارائوکه ژاپنی معمولا دارای اتاق‌های خصوصی برای اجاره گروه‌های کوچک هستند، بنابراین می‌توانید بدون احساس خجالت تمرین کنید.

مقاله پیشنهادی: 7 اپلیکیشن یادگیری زبان ژاپنی برتر + لینک دانلود

9. از زیرنویس ژاپنی استفاده کنید.

همان‌طور که در زبان ژاپنی بهتر می‌شوید، سعی کنید هنگام تماشای تلویزیون زیرنویس انگلیسی را به ژاپنی تغییر دهید. وقتی تلویزیون را با زیرنویس ژاپنی تماشا می‌کنید، می‌توانید به طور ذهنی کلمات گفته شده را با شخصیت‌های ژاپنی مرتبط کنید.

10. یک معلم خصوصی بگیرید.

اگر تمرین نکنید، نمی توانید در صحبت کردن به زبان ژاپنی بهتر شوید. یک معلم زبان ژاپنی می‌تواند به شما کمک کند تا در موقعیت‌های عملی متفاوت مکالمه کنید.

11. به یک گروه ژاپن زبان بپیوندید.

بسیاری از شهرها گروه‌هایی برای ژاپنی زبانان دارند. حتی اگر به تازگی شروع به کار کرده اید، پیوستن به یک گروه و گوش دادن به دیگر سخنرانان ژاپنی می‌تواند کمک کند. هرچه بیشتر تمرین کنید، سریعتر پیشرفت خواهید کرد. دوستان جدیدی پیدا کنید و از یادگیری لذت ببرید. دوستان ژاپنی جدید شما حتی ممکن است مایل باشند با شما کارائوکه بخوانند.

کلام آخر

یادگیری و آموزش زبان ژاپنی مانند هر زبان دیگری مسئله‌ای چالش برانگیز و پر اهمیت است. در همین راستا توصیه می‌نماییم در کنار راهکارهایی که در بالا ذکر گردید در یک آموزشگاه زبان معتبر نیز ثبت نام نمایید و در کنار اساتید خود اعتماد به نفس بالایی جهت مکالمه زبان ژاپنی در جمع کسب نمایید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران