خدمات آموزشی

آزمون MSRT چیست؟|هزینه و ثبت نام آزمون msrt + نمونه سوالات

آزمون MSRT

افرادی که می خواهند در آزمون دکتری شرکت کنند، برای بدست آوردن امتیاز و یا کسب مجوز نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی دارند. دانشجویان دکتری برای این که بتوانند مجوز امتحان خود را دریافت کنند می توانند در آزمون msrt شرکت نمایند؛ زیرا این آزمون مورد قبول تمامی دانشگاه های داخل کشور می باشد. ما در ادامه این مطلب آموزشگاه زبان ملل می خواهیم شما را با آزمون msrt بیشتر آشنا کنیم. 

آزمون msrt چیست؟

آزمون msrt مخفف عبارت Ministry of Science Research and Technolog که به معنای وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد. این آزمون، آزمونی است که سطح زبان را می سنجد و توسط معاونت دانشجویی وزارت علوم برگزار می شود. این آزمون برای داوطلبان دکترای دانشگاه آزاد اسلامی نیز معتبر است. آزمون msrt نسبت به آزمون آیلتس و آزمون تافل کمی ساده تر و کم هزینه تر است. شما می توانید به راحتی در این آزمون شرکت نمایید. این آزمون را در داخل کشور 7 الی 9 بار برگزار می کردند که با شیوع کرونا این تعداد کم تر شد. 
شما در این آزمون هیچ گونه محدودیتی ندارید و حتی می توانید در صورت قبول نشدن هم به مراحل دیگر آزمون راه پیدا کنید. اما دانشجویانی که نمرات قبولی آن ها 75 به بالا می شود، تا یک سال اجازه شرکت در این آزمون را ندارند. حد نصاب دریافت نمره در این آزمون 70 است و ظرفیت داخلی این را تعیین می کند. 

آزمون MSRT شامل چه مواردی می شود؟

آزمون  msrt معمولا به 3 بخش اصلی تقسم می شود:

  • بخش شنیداری آزمون msrt

در این قسمت از آزمون مکالمه هایی میان افراد انجام می شود و سوالات مطرح شده از روی آن مکالمه است. برای هر یک سوالاتی که مطرح می شود، یک مکالمه را بین دو نفر پخش می کنند و بعد از اتمام آن سوال های مربوط به آن را مطرح می کنند. مدت زمانی که برای پاسخ دادن به سوالات دارید، 30 دقیقه است. برای دادن پاسخ صحیح به پرسش ها باید با دقت به مکالمه ها گوش دهید. ما برای شما برخی از نمونه سوالات آزمون msrt را در قسمت پایین قرار خواهیم داد:
1
 The woman should check the bus schedule.
The buses stop running on Fridays.
The bus doesn't stop at the corner.
The schedule on the corner is out-of-date.
2
Make some tea for the man.
Take the man to see a doctor.
Ask the man's mother to come over.
Look up a recipe for chicken soup.

  • بخش ساختار و نوشتار زبانی

تعداد سوالاتی که در این بخش وجود دارد 30 سوال است که این سوالات خود به دو دسته تقسیم می شوند. 15 سوال اول مربوط به structure و 15 سوال دوم نیز مربوط به written expression است. مدت زمانی که برای پاسخگویی این سوالات در نظر گرفته شده است 20 دقیقه است.

سوالاتی که در بخش اول وجود دارد مانند دیگر آزمون های زبان انگلیسی چهار گزینه ای است. قسمتی از سوالات بخش اول نیز به صورت جای خالی است و شما باید به کمک چهار گزینه ای که وجود دارد، جواب صحیح آن را انتخاب نمایید. بخش دوم سوالات، زیر صورت سوال ها را خط کشیده اند و شما باید یکی از آن ها را که از لحاظ ساختاری اشتباه است را انتخاب نمایید. نمونه سوالاتی که در این بخش از آزمون وجود دارد به شرح زیر است:
1.    Films should have a beginning, a middle, and an end, but ……….. in that order. 
1)    not necessarily being
2)    do not necessarily
3)    not necessarily
4)    necessarily is not
2.    Legend has it that ………. enlightenment while sitting under the Bodhi tree by the river Neranjara.
1)    attained the Buddha
2)    the Buddha attained
3)    attaining the Buddha
4)    the Buddha that attained

  • بخش درک مطلب

در بخش درک مطلب به شما 4 متن درک مطلب می دهند سوال های این بخش 40 مورد است. این گونه است که برای هریک از مطالب 10 سوال در نظر گرفته شده است. شما باید با توجه به مطالبی که وجود دارد، به سوالات پاسخ دهید. مدت زمانی که برای این بخش از آزمون در نظر گرفته شده است حدود 55 دقیقه می باشد.

مدت زمان پاسخ دهی

تعداد سوال

نام قسمت آزمون

15 دقیقه

30

Listening comprehension

20 دقیقه

30

Structured and written expression

40 دقیقه

40

Reading comprehension

75 دقیقه

100

Total

ثبت نام آزمون MSRT

برای این که بتوانید در آزمون msrt ثبت نام نمایید باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. باید از طریق پورتال دانشجویی و از صفحه اصلی سایت، بر روی گزینه ثبت نام که در سمت بالای صفحه وجود دارد کلیک نمایید.
  2. بعد از کلیک بر روی گزینه ثبت نام یک صفحه مبنی قوانین مقرارت برای شما باز می شود. بعد از این که آن را مطالعه کردید، باید بر روی گزینه با قوانین ذکر شده موافق هستم کلیک نمایید و به ادامه فرم ثبت نام مراجعه کنید.
  3. بعد از انتخاب گزینه با قوانین گفته شده موافق هستم، یک صفحه مربوط به اطلاعات شخصی شما نظیر؛ نام، نام خانوادگی، کدملی، تاریخ تولد، شماره موبایل، ایمیل و رمز عبور را باید در فرم ثبت نام تکمیل نمایید. 
  4. بعد از وارد کردن اطلاعات شخصیتان باید پایین صفحه گزینه پیامک را فعال کنید تا به صورت سیستمی با شما تماس بگیرند و کد فعال سازی را برای شما بخوانند. شما باید آن کد را وارد کنید.
  5. بعد از این مراحل برای شما نام کاربری و کد ورود به پروفایل را ایمیل می زنند. بعد از دریافت نام کاربری و کد ورود می توانید پروفایل خود را کامل نمایید.

زمان ثبت‌ نام و برگزاری آزمون‌ MSRT سال 1401

دوره اول این آزمون در اردیبهشت 1401 انجام شده است. دومین دوره آزمون msrt در تاریخ های 30 دی و 28 بهمن راس ساعت 9 برگزار می شود. شما می توانید برای دوره دوم ثبت نام خود را انجام دهید. 

منابع آزمون msrt

در این بخش قصد داریم چند مورد از منابع آزمون msrt را به شما معرفی نماییم:

  • کتاب Longman Preparation Course For The TOEFL Test

در این کتاب بیشترین سوالات مربوط به گرامر و درک مطلب وجود دارد که می توانید با خواندن آن به راحتی جواب سوالات آزمون را بدهید.

  • کتاب Understanding and Using English Grammar

برای این که گرامرتان بهبود پیدا کند، مطالعه این کتاب بسیار مفید است. محتوایی که در این کتاب وجود دارد شامل سوالات و تمرینات بسیار زیادی است که شما را برای این آزمون آماده می کند.

  • مجموعه کتاب ‌های Oxford Word Skills

این مجموعه دارای سه دسته از کتاب هایی است که باعث می شود واژگان شما قوی شود. با این عمل شما می توانید در هر بخش نمره مناسبی دریافت کنید. 

برای آزمون msrt چی بخونم؟

شما می توانید با خواندن کتاب هایی که در قسمت پایین معرفی می کنیم در این آزمون موفق شوید.
•    کتاب گرامر جامع آزمون‌ های زبان Fast Grammar تالیف استاد مهرداد زنگیه‌ وندی
•    کتاب بانک سوالات آزمون msrt با پاسخ تشریحی
•    کتاب درک مطلب جامع آزمون های زبان Fast Reading
•    کتاب لغات Fast Vocab MA-Ph.D
•    کتابچه شنیداری فست زبان

هزینه آزمون MSRT

هزینه ثبت نام آزمون msrt در حین ثبت نام مشخص می شود. شما باید آن را به شکل آنلاین پرداخت نمایید. برای پرداخت هزینه این آزمون از سامانه سجاد باید استفاده کنید. هزینه این آزمون در سال 1400 تقریبا 120 هزار تومان بوده است. اما بدون شک این رقم اکنون تغییر کرده است. 

نمره قبولی آزمون MSRT

در حال حاضر به دلیل این که آزمون های IELTS  و TOEFL شرایط سخت و هزینه زیادی دارند، دانشجویان سعی می کنند تا در آزمون msrt شرکت نمایند. اما در این آزمون فقط 20 درصد از داوطلبانی که شرکت کرده اند نمره قبولی را دریافت می کنند. نمره قبولی در این آزمون 55 تا 70 از 100 است. لازم است بدانید که نمره های هر 3 بخش با یکدیگر جمع می شوند و نمره نهایی نشان دهنده نمره اصلی شما است.

چگونه در آزمون MSRT قبول شویم؟

شما می توانید با مطالعه کتاب هایی که در قسمت های بالایی مقاله گفته شد، نمرات مناسب هر بخش را به دست آورید. اگر اطلاعات کافی راجع زبان انگلیسی ندارید، بهتر است در مرحله اول گرامر و ساختار کلمات و جملات زبان انگلیسی را یاد بگیرید. برای این که بتوانید سوالات مربوط به درک مطلب را به راحتی پاسخ دهید، از کتاب TOEFL Reading Flash PETERSON استفاده کنید. همچنین برای آموزش زبان انگلیسی پیشنهاد می کنیم آموزشگاه زبان ملل را انتخاب کنید. 

آزمون msrt نمره منفی دارد؟

اگر در این آزمون به برخی از سوالات جواب اشتباه دهید هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد؛ چرا که این آزمون دارای نمره منفی نمی باشد و در آخر بر روی نمره آزمون شما تاثیری نمی گذارد.

سخن پایانی
آزمون msrt برای دانشجویان دکترا است که می توانند با دادن این آزمون به راحتی مجوز و اجازه ورود به دانشگاه های معتبر را دریافت نمایند. معاونت وزرات علوم با این آزمون می خواهند مهارت زبان انگلیسی داوطلبین را بسنجد.


منابع آزمون MSRT

منابع آموزش msrt منبع آزمون msrt

منابع آموزشی آزمون UTEPT

آزمون MSRT آزمون MSRT آزمون MSRT

 

آزمون MSRT آزمون MSRT

آزمون MSRT آزمون MSRT آزمون MSRT


 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران